Anže Viher-Letalo Boeing 737

      Ločimo 4 generacije letal 737:

  • originalni prvozgrajeni 737 (verzije 737-100/200)
  • 737 Classic (737-300/400/500)
  • 737NG Next Generation – Nova generacija (737-600/700/800/900)
  • 737 MAX (737-7/8/9) trenutno prizemljen

Od teh sta v proizvodnji le še 737NG in 737 MAX, ki je prvič poletel leta 2017

Verzije letal 737 Classic in 737NG so bile zasnovane kot konkurenca letalu Airbus A320, 737MAX pa konkurira A320NEO (New engine option). Družina letal 737 je po zmogljivosti, številu sedežev, porabi goriva, stroških vzdrževanje zelo podobna družini letal A320.

Obstaja poslovna različica letal 737BBJ (Boeing Business Jet), ki je prirejena različica 737NG z manj potniki, razkošno kabino in večjimi rezervoarji za gorivo za daljši dolet.

737 je eno izmed redkih letal v proizvodnji, ki je “Hardwired”, poleg hidravličnih sistemov za krmiljenje so tudi kabelske povezave z vsak primer. Je potrebna precej večja fizična moč v tem primeru. Večina drugih letal uporablja fly-by-wire sisteme, ki nimajo direktnih (fizičnih) povezave s krmilnimi sistemi.

Boeing 737 je bil vpleten v 315 različnih nezgod z 4243 smrtnimi žrtvami in 111 ugrabitev z 325 žrtvami. Veliko večina nesreč je bila pri zgodnjih različicah, novejši 737NG velja za eno izmed najbolj varnih letal z manj kot 10 nesrečami; v nesrečah tega tipa je bil glavni krivec človeški faktor. Pri tem velja poudariti, da je 737 najbolj številčno uporabljano letalo. V vsakem danem trenutku se v zraku nahaja 1.250 Boeingov 737, vsakih 5 sekund vzletita ali pristaneta dve letali.

Tukaj pa je še vzlet letala: Link

Vir: Wikipedia

Tukaj je še video iz GOCARGO.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja